Friday 18 January 2019

Welcome 2019

Image result for 2019 gif 
 

Hello guys.
Its been a long time I didn't update my blog. For now, I already graduated and currently working as a Business Consultant. I think its not late to say GOODBYE to 2018 and WELCOME 2019. Dah masuk 2019 ni, bermula lah fokus untuk future pula. Macam tu la kehidupan. Step tu kan pernah habis sehingga kau pergi tinggalkan dunia.

So, guys. Stop cerita pasal bla bla bla tu. Tujuan update kali ni adalah nak cerita pasal target 2019 and future.

Setiap kali tahun baru semua orang akan ada azam baru dan misi yang perlu dicapai pada tahun tersebut. Same goes with me. Kalau ikut timeline aku, 2019 adalah tahun aku start saving untuk memulakan business. Selain business, tahun ni juga la aku nak ada kereta sendiri. Tapi, kereta tu, hold dulu kot. Sekarang nak fokus pada saving and future.

So guys, nak tanya sikit. Apa yang kamu akan buat untuk achieve target pada tahun tu?

Mestilah usaha kan? Yeah, same goes with me. Tapi usaha pun kena ada caranya dan cara tu perlu di planning sebelum awal tahun.

So, first step yang aku kena buat adalah cari sumber kewangan. Dengan kata lain, kerja la. Setakat ni, aku memang lah dah kerja. Tapi kerja aku ni macam tak syok dan tak kena dihati. Kerja aku sekarang, kalau bab gaji memang no hal. tapi tu la. stress dia lain macam. tak yah citer la bab kerja sekarang. Yang pasti, aku nak cari kerja yang sesuai dan kena dengan jiwa aku ni.

Next step, bila dah dapat kerja, fokus pula macamna aku nak kumpul duit. So, aku dah jumpa perunding kewangan. Dia punya plan, memang cantik. Terbuka laa minda sikit mcmna nak kumpul duit dan mengatur kewangan untuk achieve target. Part yang ni, panjang sikit nak cakap. so, kalau sapa sapa nak tau mcmna planning tu, dm sy kat facebook or email me :)

Setakat ni, dua step ni je laa yang ada untuk achieve target 2019 ni. Hopefully berhasil. Please pray for me guys.

Lastly, boleh share azam baru korang and target korang 2019 di ruang komen atau tagboard. Semoga impian dan matlamat anda semua di tahun 2019 tercapai.

okey, bye!

9 comments: